Sova

Samuel Bjørk

Životy Mie Krügerovej a Holgera Muncha pokračujú…

Nájdené vychudnuté telo mladej dievčiny, všade navôkol perie, v žalúdku okrem potravy pre zvieratá nemá vôbec nič… Zvrátený rituál, alebo…?

sova-duzeHoci majú Mia s Holgerom dosť starostí so svojimi životmi, opäť sa musia pustiť do ďalšieho bizarného a strach navodzujúceho prípadu. Netrvá dlho a z informácií, ku ktorým sa postupne dopracujú, sa im zdvíha žalúdok. Mladú Camillu Greenovú ktosi dlho pred smrťou mučil a jej telo na mieste činu s dôslednosťou „naaranžoval“. Keď sa celý tím dostáva do bezradného štádia a nové dôkazy už niet odkiaľ vydolovať, prichádza záchrana v podobe linku odkazujúceho na video, ktoré vyvoláva zimomriavky. Dopátrajú sa až k vrahovi? Je ich viac alebo za celou vecou stojí jednotlivec? Čo človeka doženie k takému činu?

Okrem kriminálnej zápletky sa paralelne rozvíja aj súkromie hlavných hrdinov a ich blízkych. Zatiaľ čo Mia zvažuje samovraždu, Holger nemôže vystáť nového partnera svojej manželky a jeho dcéra Miriam takisto prechádza zložitým obdobím. V niektorých detektívkach tieto dejové odbočenia a náhľady do života vyšetrovateľov pôsobia skôr ako prostriedok, ktorého jedinou „výhodou“ je väčší počet strán. Samuel Bjørk však nazerá na svoje postavy detailnejšie a mnohokrát sa neskôr ukáže, že súkromný a profesný život spája nepatrná, no dôležitá čiara.

Audiopodoba detektívky má viac ako pútavý začiatok a poslucháč sa pomaly chytá na návnady, ktoré mu autor podhadzuje. Viaceré dejové roviny dohromady vytvárajú zaujímavý celok, nad ktorým možno neustále premýšľať až dovtedy, kým sa všetky prázdne miesta v podobe otáznikov neodkryjú. Nie som si istý, či je to tým, že som už mal možnosť spoznať hrdinov v prvom dieli série v audioknihe V lese visí anděl, no v tomto príbehu som sa ako poslucháč nestrácal a nekládol som si otázky, či som náhodou niečo dôležité neprepočul. Jednoducho povedané – príbeh má svoju postupnosť, na pochopenie ktorej je síce potrebná istá dávka sústredenia, no nie je to v takej miere, aby sa poslucháč úplne vysilil.

Interpretácii príbehu nie je čo vytknúť. S hlasom Petry Špalkovej sa poslucháči mohli stretnúť už v audioknihe V lese visí anděl a som rád, že Sovu nahovorila opäť ona. Dokázala zachovať atmosféru knihy, popasovala sa s mužskými aj ženskými replikami a monológové časti v podobe myšlienok charakterov sa v deji nestrácali, práve naopak – pôsobili atraktívne a vierohodne.

Sovu odporúčam pre tých, ktorí sa už neuspokoja s bežnou kriminálkou, ale potrpia si na dokonalosť. Či už v profiloch postáv, samotnej zápletke alebo v rozprávaní či podaní príbehu. Veľkým bonusom bude, ak ste si už prvý diel série vypočuli/prečítali – budete mať väčší prehľad o charakteroch a nebudete sa na začiatku audioknihy cítiť ako cudzinec stratený na druhej polke zemegule.

– špecifická atmosféra

– výborná interpretácia

– pútavý úvod

– autor sa venuje aj súkromiu hlavných hrdinov

– prepracovaná zápletka

– pre milovníkov „lepšieho“ severského krimi

– pre poslucháčov, ktorí dokážu oceniť perfektne vypracovaný príbeh so všetkým, čo k tomu patrí

– pre ľudí, ktorí hľadajú audioknihu – oddychovku

Vydavateľstvo: Plus

Dĺžka audioknihy: 12hod 15min

Interpret: Petra Špalková

Kategória: detektívky

Ukážku zadarmo, ako aj plnú verziu audioknihy nájdete TU.

Vreckový sprievodca televíznym a divadelným zákulisím. Čítaj viac
24hodinová prechádzka po boku Einsteina je niečo, s čím by sa mal stretnúť každý milovník biografií. Nie je totiž životopis ako životopis... Čítaj viac
Kto nemá ciele, nemôže sa nikam posunúť. Čítaj viac
Stephen King Krok do reálneho sveta môže zachrániť jeho alternatívnu podobu... Adrenalínová jazda... Presne to, čo čitatelia od Kinga očakávajú. Zatiaľ čo Pistolník znamenal pre niekoho trápenie a strastiplnú púť, Tři vyvolení dokážu splniť všetky požiadavky publika.
Čítaj viac
Tradičná anglická kriminálka odetá do moderného šatu. Čítaj viac