Telo ako posilňovňa

Mark Lauren, Joshua Clark

Návod ako efektívne cvičiť v pohodlí domova.


Tiež ste doteraz žili v mylnej domnienke, že sa vypracovaným telom môžu popýšiť len tí, čo majú v posilňovni prechodný pobyt? Nechce sa vám po práci ísť do fitnesscentra? Spevňujte svoje svaly u vás doma bez zbytočného utrácania za členské poplatky!

telo ako posilňovnaMark Lauren má s oceľovaním svalov niekoľkoročné skúsenosti. Vo svojej publikácii nám ponúka niekoľko cvikov, ktoré si môžete prispôsobovať svojim potrebám a kondícii. Najviac potešujúci je fakt, že na vykonávanie týchto cvikov nepotrebujete nič, za čo by ste museli vyhadzovať peniaze. Ak máte k dispozícii veľkú motiváciu a chuť popracovať na svojej telesnej schránke, ste na dobrej ceste.

V rozsiahlom úvode sa autor venuje mnohým témam. Je kardio cvičenie naozaj také efektívne, ako sa hovorí? Čo je to kondícia, ako sa stravovať, ako naše telo funguje? Pri ktorých cvikoch sa najlepšie spaľujú tuky? Ako sa buduje svalstvo? Ktorými signálmi sa nás telo snaží oklamať a kedy nám ukazuje, že má naozaj dosť a treba s cvičením prestať? Hneď na začiatku sa čitateľ dozvedá množstvo informácií, ktoré v niektorých prípadoch i vyvracajú rokmi zaužívané tvrdenia.

„Je to iba mýtus, že najlepšou cestou, ako spáliť tuky a udržiavať zdravé srdce, je dlhodobý tréning ako aerobik či kardio a pri pulzovej frekvencii po dobu 30 až 60 minút. Použili ste už niekedy bežecký pás, ktorý vám ukázal, koľko kalórií ste spálili? Museli ste behať 45 minút, aby ste spálili 300 kalórií. Ale viete, že to je 300 kalórií, ktoré ste spálili za ten čas, a nie 300 kalórií spálených navyše mimo vášho základného metabolizmu, ktoré spálite i tak, dokonca aj keď odpočívate.”

Telo ako posilňovňa nám ukazuje, že jediným kľúčom k peknej a vypracovanej postave, je sebazaprenie. Znie to síce veľmi banálne, no ak prekonáte lenivosť či pohodlie, čaká vás obrovská odmena. Kniha je vo svojom úvode plná faktov, ktorých pravdivosť sa dá overiť len tak, že ich zapojíme do praxe.

Sama som nevedela, čo konkrétne od knihy očakávam. Keď som prešla ku kapitolám zobrazujúcich cvičebné zostavy, povedala som si, že autor v prológu naozaj neklamal. Cviky boli skutočne jednoduché, pracuje sa pri nich s váhou vlastného tela a môžete ich obmieňať, zjednodušovať či sťažovať donekonečna. Je pre vás niektorý z cvikov príliš ľahký a máte pocit, že sa neposúvate vpred? Autor má ľahké riešenie – vyložte si nohy na vyvýšenú podložku, pracujte len s jednou končatinou, vzdajte sa opory… V každej cvičebnej zostave tak máte ponúknutých množstvo variabilných cvikov.

„Chcete viac? Cvičte tak, že sa opierate o lakeť. Celé telo od hlavy po chodidlá by malo ostať v jednej línii. Je to ešte lepšie ako klasické plážové nožničky, pretože to spevňuje všetky svaly trupu a zvlášť bočnú stranu brucha.”

Pri každom cviku sa dozvieme, akú časť tela spevňujeme a ktoré svaly sú pri ňom v činnosti. Pri cvičení môžete ako pomôcky využívať predmety, ktoré bežne nájdete doma. Nemáte činky? Nevadí! Naplňte fľašu vodou, vezmite si batoh, do ktorého ste vložili knihy… Autor nám tiež ukazuje, ako nábytok použiť ako cvičebnú pomôcku. V niektorých prípadoch je však dobré zvážiť, či konkrétna pomôcka udrží váhu vášho tela. Nie každé dvere totiž znesú, ak sa na ne človek zavesí, rovnako je to aj s policami či iným nábytkom. Ak však použijete zdravý rozum a predvídavosť, k úrazu by dôjsť nemalo. Jediným negatívnym elementom v tejto knižke sú fotografie. I keď zachytávajú danú cvičebnú pozíciu, myslím, že by zniesli viac farieb či ostrosti.

Mark Lauren nám vo svojej knihe dokazuje, že štíhle a pevné telo nie je výsadou bohatých. Popracovať na sebe môže naozaj každý. Postačí vám k tomu chuť, odhodlanie či motivácia v podobe vypracovanej telesnej schránky. Po prečítaní tejto knihy už nebude priestoru na výhovorky. Nemám čas chodiť do fitka? Neviem si nájsť čas na cvičenie? Nedokážem si spevniť postavu sám bez osobného trénera? Tieto chabé ospravedlnenia už strácajú platnosť, je čas na činy a úspechy v podobe viditeľných výsledkov!

Recenzent: Martina Melišková

PlusyPlusy a charakteristické črty

– podrobný úvod nabitý informáciami, ktorý však nedočkavci môžu preskočiť

– cvičenie, ktoré sa skutočne dá realizovať kdekoľvek

– autor je na slovo vzatý odborník, o čom vás vo svojej publikácii presvedčí

– cviky sú flexibilné a je možné si ich prispôsobiť

Pre koho ánoPre koho áno

– pre tých, ktorým sa zunovali posilňovne a chcú cvičiť v domácom prostredí

– pre tých, čo si radi cviky obmieňajú a nevydržia dlhé týždne len pri jednej cvičebnej zostave

Pre koho niePre koho nie

– ak si potrpíte na kvalitnú fotodokumentáciu

– ak preferujete kardiocvičenia

 

Dodatočné informácie:

Vydavateľstvo: Timy Partners

Preklad: –

Pôvodný názov: –

Recenzent knihu čítal: 02hod 40min

Počet strán: 184

 

Kniha, ktorá vás naučí rešpektovať svoje telo. Čítaj viac
Plutonium odporúča
Keď nám inakosť druhých dáva falošný pocit, že máme právo súdiť... Čítaj viac
Problémy sa nevyhýbajú ani vyšším spoločenským vrstvám. Čítaj viac
Všetkého veľa škodí. Aj kúziel a čarov! Čítaj viac
Všetci sme svojím spôsobom „jeden z nás“ Čítaj viac
Vojna sa bytostne nedotýkala len mužov. Čítaj viac
Rozhovory
Andrea Bercik Nitkulincová
Daniela Slávik
Kristína Farkašová
Kristína Baluchová (Kapitán Padák)
Linda Chopin (Všetci si zaslúžime ranný sex a palacinky)
Angie bakes
Audioknihy
Najbližšie vychádzajú
Novinky
Podporte nás na Facebooku
Plutonium na Instagrame
  • elme rozprvkovoarovn sobotu dnescitam copravectu ukazcoctes kniha knizka knihomol knihyhellip
  • Na naom FB sa sa o jednu lsku! Krsny mjhellip
  • Ako vyzera v veer? kniha knihomol knihy knizka dnescitam ukazcocteshellip
  • Dobr knika pote tvornohch aj dvojnohch kniha knihomol dnescitam copravectuhellip